#Design The Future – Renault Easy City

Mobilność zrównoważona według Grupy Renault_

Grupa Renault jest prekursorem w dziedzinie zrównoważonej mobilności. Firma była pierwszym producentem samochodów, który publicznie zobowiązał się do ograniczenia śladu węglowego. Do 2016 roku zmniejszyła emisję dwutlenku węgla o 18,2%, a do 2022 roku redukcja ma osiągnąć 25%.
Ochrona środowiska jest ważna już na etapie produkcji, dlatego zakład produkcyjny Renault w Tangerze został zaprojektowany z założeniem zerowej emisji CO2. Oprócz tego w sześciu zakładach produkcyjnych we Francji umieszczono panele fotowoltaiczne zajmujące w sumie powierzchnię 40 ha.
Ograniczenie emisji CO2 jest również istotnym elementem planu strategicznego Drive the Future na lata 2017-2022. W tym okresie Grupa Renault chce osiągnąć pozycję lidera w dziedzinie samochodów elektrycznych.
Już teraz Renault posiada kompletną gamę pojazdów elektrycznych. Składają się na nią praktyczne, kompaktowe Renault Twizy, samochód Renault ZOE o 300 km realnego zasięgu, Renault Kangoo Z.E. – pierwszy seryjny samochód dostawczy o zasięgu 270 km NEDC oraz duży, elektryczny van Master Z.E.
Do 2022 r. ma ona się powiększyć do 8 modeli elektrycznych oraz 12 modeli zelektryfikowanych. Renault stara się również rozwijać mobilność elektryczną, m.in. poprzez tworzenie inteligentnych wysp we Francji i Portugalii.

Grupa Renault kreuje mobilność przyszłości – elektryczną, autonomiczną i współdzieloną. Podstawą planu Drive the Future jest zapewnienie każdemu dostępu do zrównoważonej mobilności. Wizję tę wyraża zintegrowany z domem samochód koncepcyjny Renault Symbioz oraz trylogia samochodów koncepcyjnych, na którą składają się EZ-GO, EZ-PRO oraz EZ-ULTIMO.

Mobilność jest jednym z kluczowych elementów zrównoważonego rozwoju miast. Renault uczestniczy w projektowaniu nowoczesnych ekosystemów miejskich, ponieważ jednym z ich filarów jest właśnie transport. Rozwiązania z zakresu mobilności współdzielonej mogą być zintegrowane z architekturą miasta – nie tylko siecią dróg, lecz także budynkami. Nowoczesne technologie i usługi proponowane przez Renault sprzyjają promowaniu korzystnych dla miasta sposobów podróżowania i ograniczają liczbę samochodów osobowych. Mogą przyczynić się do rozwiązania problemu smogu w miastach oraz, w przypadku mobilności współdzielonej, sprzyjać interakcjom międzyludzkim.

Drive the Future_

Renault realizuje plan strategiczny Drive The Future na lata 2017-2022.
Przedstawia on wizję Grupy Renault: zrównoważoną mobilność dla wszystkich, dzisiaj i jutro.
Kluczowym elementem planu Drive the Future jest rozwój technologii i zapewnienie użytkownikom na całym świecie najnowocześniejszych rozwiązań. Renault tworzy transport przyszłości – zrównoważony, elektryczny, autonomiczny i połączony z siecią.
Do 2022 r. redukcja śladu węglowego Renault ma osiągnąć 25%. Grupa stara się ograniczać ślad węglowy zarówno na etapie produkcji, jak i użytkowania samochodów. W konsekwencji ambicją Renault jest pozycja lidera w dziedzinie samochodów elektrycznych. Na rynku pojawi się 8 modeli elektrycznych oraz 12 modeli zelektryfikowanych. Grupa będzie oferowała najszerszą gamę samochodów dostawczych z napędem elektrycznym. Planuje również przeznaczyć 18 mld euro na badania i rozwój.
Grupa Renault dąży do tego, by czynić życie użytkowników samochodów łatwiejszym, dlatego mogą oni korzystać również z usług on-line. Firma stale rozwija systemy multimedialne i aplikacje takie jak R-LINK 2, a do 2022 r. 100% samochodów na kluczowych rynkach zostanie wyposażone w dostęp do Internetu.

Według Renault przyszłość należy do mobilności autonomicznej. W najbliższych latach Grupa planuje stworzyć 15 autonomicznych modeli. Pojazdy-roboty sprzyjają również rozwojowi nowoczesnej mobilności na żądanie. Modelowym przykładem jest zintegrowany z domem pojazd koncepcyjny Renault SYMBIOZ oraz trylogia samochodów koncepcyjnych EZ-GO, EZ-PRO i EZ-ULTIMO – elektrycznych pojazdów autonomicznych zaprojektowanych z myślą o współdzieleniu. Pod koniec okresu obowiązywaniu planu Drive the Future planowane jest udostępnienie usług robotów-taksówek.

Easy Electric Life_

Renault od wielu lat znajduje się w gronie pionierów w dziedzinie rozwoju mobilności elektrycznej. Samochody elektryczne należą do kluczowych elementów strategii firmy nie tylko ze względu na przyjemność z jazdy, jaką oferują użytkownikowi, lecz także z powodu ich zalet w dziedzinie ochrony środowiska. W obliczu postępujących zmian klimatu ogromne znaczenie ma wybór rozwiązań, które pozwolą ograniczyć emisję gazów cieplarnianych.

Samochody dla zrównoważonych miast_

Samochody elektryczne to rozwiązanie, które w sposób szczególny mogą docenić mieszkańcy miast. Dzięki takim pojazdom możliwe jest zmniejszenie emisji zanieczyszczeń oraz redukcja poziomu hałasu. Oprócz tego kierowcy aut elektrycznych mogą cieszyć się dodatkowymi korzyściami, np. specjalnymi miejscami parkingowymi z infrastrukturą do ładowania samochodu.

Renault liderem w dziedzinie samochodów elektrycznych_

Grupa Renault jest liderem w dziedzinie samochodów elektrycznych w Europie, a na świecie w użytkowaniu znajduje się ponad 170 tys. elektrycznych pojazdów wyprodukowanych przez Grupę. Już teraz Renault oferuje najszerszą gamę modeli elektrycznych – w Europie są to Renault Twizy, ZOE, Kangoo Z.E. oraz Master Z.E.

W 2022 r. gama Renault będzie składać się z 8 modeli w 100% elektrycznych oraz 12 zelektryfikowanych. Modele w pełni elektryczne będą stanowiły aż 20% oferty Renault.

Mobilność elektryczna_

Grupa Renault rozwija nie tylko pojazdy elektryczne, lecz także całą infrastrukturę wspierającą ten rodzaj mobilności – stacje ładowania, usługi car-sharingu, a nawet system magazynowania energii elektrycznej w oparciu o akumulatory samochodów elektrycznych.

Modelowym przykładem tego podejścia są współtworzone we współpracy z partnerami inteligentne ekosystemy elektryczne na wyspach Porto Santo (Portugalia) oraz Belle-Île-en-Mer (Francja). Opiera się on na trzech filarach: współużytkowaniu samochodów elektrycznych, stacjonarnym magazynowaniu energii słonecznej oraz inteligentnym ładowaniu.

Gama samochodów elektrycznych Renault_

Każdy z samochodów elektrycznych Renault odpowiada na inne potrzeby użytkowników: od niewielkiego Renault Twizy, które pozwala swobodnie poruszać się po zatłoczonych miastach, przez osobowe auto Renault ZOE po dostawcze Kangoo Z.E. i Master Z.E.
Renault Twizy to kompaktowy pojazd elektryczny, który doskonale odpowiada na potrzeby mieszkańców dużych miast. Jego niewielkie rozmiary oraz zwrotność ułatwiają poruszanie się i parkowanie w zatłoczonej miejskiej przestrzeni, a ultranowoczesny design Renault Twizy przyciąga spojrzenia.
Realny zasięg samochodu elektrycznego Renault ZOE wynosi nawet 300 km! Auto oferuje niezwykle płynną jazdę, bez hałasu silnika oraz emisji spalin. Akumulator Renault ZOE można naładować do 80% w zaledwie 65 minut dzięki silnikowi Q90, inteligentnemu układowi ładowania Caméléon™ i gniazdu szybkiego ładowania. Multimedialny system z 7″ ekranem dotykowym Renault R-LINK Evolution umożliwia planowanie tras przejazdu, przeglądanie e-maili, słuchanie ulubionej muzyki i pobieranie aplikacji z R-LINK Store.
Nowe Renault KANGOO Z.E. to elektryczna furgonetka, posiadająca wiele rozwiązań, która jest odpowiedzią na oczekiwania klientów oraz wyzwania w zakresie ochrony środowiska. Samochód oferuje realny zasięg 200 km (270 km zgodnie z normą NEDC), a pełne naładowanie akumulatora jest możliwe już w 6 godzin dzięki mocnemu układowi ładowania. Renault Kangoo Z.E. jest najlepiej sprzedającym się w Europie elektrycznym pojazdem dostawczym.

Duży furgon z napędem elektrycznym Renault Master Z.E umożliwia jazdę w centrum miasta w trybie zero emisji. To idealne narzędzie do pracy, które w sposób szczególny sprawdza się w dostawach „ostatniego kilometra”. Jest doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy przywiązują dużą wagę do ochrony środowiska. Pełne naładowanie akumulatora trakcyjnego Master Z.E. następuje w ciągu 6 godzin przy użyciu Terminala WallBox 32A/7,4 kW.

Przyszłość mobilności_

Jak będzie wyglądał transport przyszłości? Wizja Renault to mobilność dostępna dla wszystkich, współdzielona, elektryczna i autonomiczna. Producent od dawna uczestniczy w tworzeniu systemów car sharingu w europejskich miastach. Już teraz w Paryżu czy Madrycie działają takie usługi oparte w całości o elektryczne Renault ZOE.
Plany Renault sięgają jednak o wiele dalej, a ich wyraz stanowi trylogia samochodów koncepcyjnych EZ-GO, EZ-PRO oraz EZ-ULTIMO. To elektryczne pojazdy-roboty zaprojektowane z myślą o współdzieleniu, a jednocześnie usługi. Razem pozwalają spełnić oczekiwania bardzo różnych grup użytkowników aut.
Ambicją Grupy Renault jest wprowadzenie na rynek nowych rozwiązań w zakresie współdzielonej mobilności, które będą łączyć usługi car-sharingu, car-poolingu, pojazdy-roboty i usługi mobilności na żądanie (on demand).

Renault EZ-GO

Renault EZ-GO jest jednocześnie pojazdem i usługą. To pierwszy współdzielony pojazd autonomiczny o napędzie elektrycznym, zaprojektowany do indywidualnego przewozu lub transportu małych grup. Umożliwia wyruszenie w drogę ze stacji wynajmu lub z miejsca zgeolokalizowanego przez aplikację.

EZ-GO jest alternatywą dla prywatnych samochodów oraz dla zbiorowego transportu publicznego, metra lub autobusu, ponieważ łączy w sobie elastyczność i komfort transportu indywidualnego ze skutecznością i bezpieczeństwem transportu publicznego.

Renault EZ-PRO

Renault EZ-PRO to koncepcyjne rozwiązanie obejmujące autonomiczne, inteligentne i współużytkowane elektryczne roboty-pody, które obsługują dostawy ostatniego kilometra. Obejmuje autonomicznego „poda-lidera” nadzorowanego przez człowieka oraz pozbawione kierowców roboty-pody.
Za tą ideą stoi przekonanie Renault, że w dającej się przewidzieć przyszłości zarządzanie ostatnim etapem dostaw nie będzie w pełni zautomatyzowane, a ludzie pozostaną w centrum działań transportowych. Dlatego „pod-lider” jest wyposażony w stanowisko dla człowieka-dyspozytora, który kieruje dostawą towarów oraz usług, jednocześnie jednak został uwolniony od części obowiązków takich jak prowadzenie pojazdu czy wybór trasy. Dzięki temu może zadbać o efektywną i spersonalizowaną obsługę. Flota bezobsługowych robotów–podów podąża za „podem-liderem” w konwoju lub porusza się niezależnie.

Renault EZ-ULTIMO

Autonomiczny, elektryczny, inteligentny i współdzielony pojazd przyszłości zapewniający użytkownikom doświadczenie klasy premium – tak można scharakteryzować EZ-ULTIMO.
EZ-ULTIMO ma być rozwiązaniem dostępnym na żądanie, na jedną podróż, na godziny lub na dzień. Jest przeznaczone dla osób, które chcą skorzystać z ekskluzywnej przejażdżki po mieście lub wycieczki po turystycznych atrakcjach. Jego wnętrze zaprojektowano jako prywatny komfortowy salon, wyposażony we wszystkie usługi zapewniające odpoczynek lub rozrywkę.
EZ-ULTIMO zapowiada nową ery mobilności. Oferuje ekskluzywne doświadczenie jazdy samochodem-robotem z możliwością personalizacji w zależności od dostawcy usługi. Zainspirowany nowoczesną architekturą, idealnie wpisuje się w inteligentne miasta przyszłości.

Mobilność w miastach przyszłości_

Grupa Renault proponuje wizję mobilności, która jednocześnie dopasowuje się do potrzeb mieszkańców miast, jak i pomaga udoskonalić architekturę nowoczesnych ośrodków miejskich. Transport jest ich nieodłącznym elementem, ale przy projektowaniu infrastruktury czy tworzeniu nowych usług z zakresu mobilności priorytetem musi być jakość życia mieszkańców, co jest zgodne z ideą Easy Life przyświecającą działalności Renault.
Nie chodzi o tworzenie miast dla samochodów, lecz miast dla ludzi, którzy poszukują efektywnych sposobów na przemieszczanie się w swoim miejscu zamieszkania. Dlatego w przyszłości rozwiązania z dziedziny mobilności zrównoważonej mogą nawet stać się integralną częścią budynków.
Chodzi nie tylko o koncepcje wprowadzane w życie już teraz, jak wykorzystywanie akumulatorów aut elektrycznych do magazynowania energii. W przyszłości węzły komunikacyjne mogą zostać wkomponowane w wielofunkcyjne budynki, tak aby zapewnić mieszkańcom komfortową i sprawną podróż.
Taką koncepcję z wykorzystaniem pojazdów-robotów EZ-GO, EZ-PRO oraz EZ-ULTIMO Renault zaprezentowało we współpracy z firmą architektoniczną Chartier Dalix. Samochody miałyby się poruszać po wewnętrznych pasach ruchu w budynku – przykładowo EZ-GO zapewniałoby transport spod drzwi mieszkania do miejsca docelowego, a EZ-PRO odpowiadałoby za zaopatrzenie sklepów. Dzięki cichym, nieemitującym spalin silnikom elektrycznym nie wiązałyby się z tym żadne uciążliwości.
Tego rodzaju rozwiązania mogą stać się rzeczywistością już w najbliższych latach.