Renault Symbioz – Renault Easy City

Samochód Renault SYMBIOZ to pierwszy jeżdżący prototyp marki Renault, który zapowiada bliższą przyszłość. Ten autonomiczny, elektryczny i zintegrowany pojazd zapewnia zupełnie nowe doświadczenie korzystania z samochodu i przyjemność z jazdy.

Na pokładzie samochodu SYMBIOZ kierowca może przekazać prowadzenie autonomicznemu systemowi i wygospodarowany w ten sposób czas wykorzystać na inne zajęcia. Według Renault we wnętrzu, które można konfigurować w zależności od trybu jazdy, i dzięki integracji pojazdu z ekosystemem kierowcy i pasażerów podróże staną się prawdziwymi multisensorycznymi i zindywidualizowanymi doświadczeniami.
Rozwój technologii jazdy autonomicznej stwarza szereg nowych możliwości użytkowania samochodów i warunków podróżowania. SYMBIOZ jest pierwszym samochodem zaprojektowanym od początku z myślą o jeździe autonomicznej z wykorzystaniem technologii „Mind off”. Na drogach szybkiego ruchu technologia zwalnia kierowcę ze wszystkich czynności związanych z prowadzeniem i umożliwia mu oddanie się innym zajęciom. Ten eksperymentalny pojazd pokazuje, jak mogą wyglądać samochody jutra. Jest niezwykle cennym narzędziem w zdobywaniu niezbędnej wiedzy przez naszych konstruktorów i designerów – mówi Mathieu Lips, dyrektor projektu SYMBIOZ Demo Car.

Zaawansowany, czwarty poziom jazdy autonomicznej - dodatkowy czas wolny_

Jazda samochodem autonomicznym wymaga korzystania z nowego rodzaju technologii pokładowych. SYMBIOZ umożliwia Renault przejście od teorii do praktyki i sprawdzenie możliwości nowych form podróżowania. W związku z tym konstruktorzy, designerzy i menedżerowie produktów Grupy Renault staną w obliczu wyzwań i możliwości charakterystycznych dla jazdy autonomicznej.
WIĘCEJ →

Przyjemność prowadzenia samochodu o zerowej emisji spalin_

Oczywiste jest, że Renault, pionier w produkcji ogólnie dostępnych samochodów elektrycznych i lider na tym rynku w Europie, wyposażyło samochód SYMBIOZ w 100% elektryczny, zeroemisyjny zespół napędowy*.
Dwa elektryczne silniki SYMBIOZ są umieszczone w tylnej części pojazdu, a każdy z nich napędza jedno tylne koło. Taki układ napędowy zapewnia lepsze przeniesienie mocy i zwiększa przyjemność jazdy.
WIĘCEJ →

Relaks w podróży w samochodach jutra_

Samochód SYMBIOZ oferuje imponującą liczbę zaawansowanych technologii. Najistotniejsze jest, w jaki sposób technologie te wpływają na poprawę samopoczucia i warunków podróżowania w kabinie. Pod tym względem SYMBIOZ ucieleśnia filozofię „Easy Life”, która od zawsze jest jednym z kanonów Renault. Przebywając w kabinie, kierowca i pasażerowie mogą pozwolić sobie na prawdziwe „uruchomienie wszystkich zmysłów”.
WIĘCEJ →

Zawsze online_

Dzięki możliwości łączności w samochodzie SYMBIOZ, pasażerowie mają bezpośredni i stały dostęp do swojego cyfrowego świata i mogą korzystać z szerokiej gamy usług. Połączenie pomiędzy użytkownikiem a jego danymi, mediami i preferencjami nigdy nie zanika.
Użytkownicy są rozpoznawani za pośrednictwem smartfonu, niezależnie od miejsca, które zajmują w pojeździe. Smartfon współdziała z interfejsem człowiek-maszyna, który automatycznie zmienia ustawienia na ulubione konfiguracje użytkownika (fotel, klimatyzacja, muzyka, itp.).
WIĘCEJ →

Zintegrowany z infrastrukturą_

Administracja, rządy, samorządy lokalne i regionalne coraz częściej inwestują w Internet rzeczy (IoT) oraz w Inteligentne miasta. To sprzyja poprawie komunikacji między ludźmi, pojazdami i infrastrukturą. Renault w ramach starań o rozwój zrównoważonej mobilności dla wszystkich ściśle współpracuje z tymi podmiotami, a także z organizacjami pozarządowymi i partnerami z sektora prywatnego.
WIĘCEJ →

Połączony z domem_

Oprócz pojazdu SYMBIOZ Renault stworzyło także model domu online, który pozwala zobaczyć możliwe przyszłe interakcje pomiędzy samochodem, a otoczeniem. „Zaparkowany” w domu model SYMBIOZ to dowód na to, że samochód będzie w coraz większym stopniu integralną częścią naszego codziennego życia.

* Zero emisji w trakcie użytkowania: brak emisji CO2 i innych określonych przepisami zanieczyszczeń atmosferycznych podczas jazdy, zgodnie z cyklem homologacji NEDC (bez uwzględnienia części eksploatacyjnych).